Indholdsbeskrivelse kraniosakral del 1:Kraniosakral uddannelse - Osteopatiskolen - grafik

Her dækker vi de grundlæggende metoder for vurdering og behandling af kraniosakral systemet samt et bredt udvalg af bindevævs, hinde, led, knogle, sutur og væske teknikker.

• Kraniosakral systemets anatomi og fysiologi
  • Blide teknikker for at palpere en subtil og rytmisk bevægelse og vurdere ud fra denne
  • Kraniosakral rytmen og hvordan den viser sig i kraniosakral systemet og igennem kroppen
  • Biomekaniks tilgang til kraniosakral systemet og behandling af det
  • Teknikker til vurdering og behandling af kroppens fascia og hinde systemet i det centralenervesystem (dura mater, pia mater og arachnoidal)
  • Teknikker for rygsøjlens bløde væv og led samt afspænding af sakrums led ud fra kraniosakral konceptet
  • Teknikker for kraniets sutur og hindesystem
  • Teknikker for afspænding af knoglehinder

Indholdsbeskrivelse kraniosakral del 2:Kraniosakral uddannelse - Osteopatiskolen

Her fokuserer vi på, hvordan den subtile kraniosakral rytme fysiologisk påvirker andre strukturer i kroppen særligt nerverne ud fra rygsøjlen og de 12 par kranienerver samt teknikker for at forbedre de forhold ud fra kernen til det perifere. Vi ser også på metoder for at gå den anden vej og vurderer og behandler de nerver og deres omkringliggende væv for at afspænde hele nervesystemet. Der er også undervist i Biodynamisk tilgang til kraniosakralsystemet.

• Teknikker for cerebrospinal væsken og hjernens ventrikel system
  • Teknikker for afspænding af kroppens spinalnerver
  • Teknikker for afspænding af de 12 par kranienerver
  • Teknikker for afspænding af rygmarven og hjernestammen

Første år afslutter med eksamen i kraniosakraldelen.

Studiemiljø

Hvis du ikke har eget lokale og gerne vil være en del af vores studiemiljø, så tilbyder vi formidling mellem dig og prøvekaniner. Du får gratis adgang til skolens faciliteter, hvor prøvekaninen betaler et mindre beløb i leje af lokalet.

I skolens/klinikkens åbningstid, har du mulighed for at mødes med prøvekaniner, hvor vi vil anbefale en aftale om en fast ugentlig tid. Her har du muligheden for at øve dig på en prøvekanin, som har erfaring med at modtage denne slags behandling og give dig tilbagemelding. Ved at have en fast prøvekanin over lang tid, kan du hele tiden anvende de nye teknikker og observer, hvilken indflydelse de har på den selvhelbredende proces, som prøvekaninen er i.

Del 1 og 2 Kraniosakral uddannelse - Osteopatiskolen

260 timer - over 10 weekender (ca. 1 gang om måneden)

Adgangskrav: Sundhedsfaglig uddannelse, behandler på RAB niveau (660 timer) eller under uddannelse.

Del 1: 5 x 3-dage weekender (1. dag kl. 9.30-18, 2. dag kl. 8-17, 3. dag kl. 8-16) 26 timer per weekend.

Del 2: 5 x 3-dage weekender (1. dag kl. 9.30-18, 2. dag kl. 8-17, 3. dag kl. 8-16) 26 timer per weekend.

Undervisning i kraniosakraldelen af programmet bliver tilbudt hvert år og afholdes i vores undervisningslokale:

Marielundvej 32b, 1.sal, 2730 Herlev

På efterfølgende datoer og tilmelding er til et halvår af gangen:

Kraniosakral del 1 forår og del 2 efterår 2023
afholdes i Sorø

Pris kr: 18.000,-. Du får tilsendt faktura.

NB (varslet prisændring pr. 1/1 2023 kr. 19.200,-)

Tilmelding del 1

Datoer 27-29/1, 10-12/3, 14-16/4, 12-14/5 og 9-11/6 - 2023.

Tilmelding del 2

Datoer: 25-27/8, 22-24/9, 20-22/10, 10-12/11 og 8-10/12 - 2023.

Craniosacral part 1

Dates to be announced

For more information send mail:

post@osteopatiskolen.com

Price (2020) DKK: 18.000,-